Ing. Iveta Sivoková -
SIVAVIS.
Ing. Iveta Sivoková - SIVAVIS.,
IČO: 44 900 970, so sídlom: Internátna 688/57, 974 04 Banská Bystrica,
zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Banská Bystrica, číslo
živnostenského registra: 620 -
29952 (ďalej len "Realitná kancelária" alebo len
"RK") vydáva v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa tento reklamačný poriadok.
1.
Reklamačný poriadok upravuje podmienky, spôsob
a miesto vybavovania reklamácií a tiež vzájomné práva a povinnosti Realitnej kancelárie a klienta v rámci
reklamačného konania. Každý klient (ďalej len „spotrebiteľ“) má právo uplatniť
u RK reklamáciu poskytnutej služby.
2.
Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek
prevádzkarni RK alebo v sídle Realitnej kancelárie, prípadne písomne na adrese:
Ing. Iveta Sivoková - SIVAVIS., Internátna 688/57, 974 04 Banská Bystrica.
3.
Pod pojmom reklamácia sa rozumie uplatnenie nároku
spotrebiteľa na preverenie správnosti, kvality alebo rozsahu poskytovanej
služby a/alebo uplatnenie zodpovednosti za vady služieb Realitnej kancelárie. Za
reklamáciu sa nepovažuje sťažnosť spotrebiteľa, ktorá súvisí s neplnením alebo
vadným plnením povinností tretej osoby, podnet spotrebiteľa na zlepšenie
služieb Realitnej kancelárie alebo iná žiadosť, ktorej predmetom nie sú služby
alebo činnosť Realitnej kancelárie.
4.
Spotrebiteľ má pri uplatňovaní reklamácie práva podľa
§ 622 a § 623 Občianskeho zákonníka. Práva a povinnosti spotrebiteľa súvisiace
s uplatnením a vybavením reklamácie upravuje § 18 a nasl. zákona č. 250/2007
Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
5.
Spotrebiteľ pri uplatnení reklamácie rozhodne, ktoré z
práv podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka si uplatňuje. Spotrebiteľ je
povinný k reklamácií priložiť všetky dokumenty a dôkazy, ktoré preukazujú jeho
tvrdenia. Realitná kancelária na základe rozhodnutia spotrebiteľa určí spôsob
vybavenia reklamácie a to bezodkladne, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak
sa vyžaduje zložité odborné posúdenie kvality alebo rozsahu poskytnutej služby,
určí spôsob vybavenia do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
6.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr,
pričom vybavenie reklamácie trvá najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť. Vybavením
reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania nápravou nedostatočne alebo
vôbec neposkytnutej (časti) služby, vyplatením primeranej zľavy zo
sprostredkovateľskej odmeny (provízie). Ak je reklamácia neoprávnená, Realitná kancelária
reklamáciu zamietne.
7.
Realitná kancelária znáša náklady spojené s
vybavovaním reklamácie. Týmto nie je dotknutý nárok RK na náhradu preukázateľne
vynaložených nákladov súvisiacich s vybavovaním neoprávnenej reklamácie.
8.
RK pri uplatnení reklamácie vydá spotrebiteľovi
potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej
komunikácie (e-mailom), RK doručí potvrdenie o prijatí uplatnenej
reklamácie spotrebiteľovi ihneď. Ak potvrdenie o uplatnení reklamácie nie je
možné doručiť ihneď, doručí ho bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie.
9.
RK o vybavení reklamácie vydá písomný doklad najneskôr
do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
POUČENIE O ALTERNATÍVNOM
RIEŠENÍ SPOROV
10. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na RK (napr.
e-mailom na adresu iveta.sivokova@sivavis.sk) so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Realitná
kancelária vybavila jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že RK porušila
jeho práva.
11. Ak RK odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na
ňu neodpovedal do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov
podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov.
12. Príslušným subjektom na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej
spotrebiteľ môže podať návrh na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre
medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská
32, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27 alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Ďalšie subjekty
oprávnené na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené v on-line zozname subjektov:
http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov
13. Klient
(spotrebiteľ) RK môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie
spotrebiteľského sporu použiť platformu na riešenie sporov on-line, dostupnej
na adrese:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK
14. Návrh
na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu musí obsahovať:
a)
meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie,
elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b)
presné označenie Realitnej kancelárie,
c)
úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d)
označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,
e)
dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na RK so žiadosťou
o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s RK bol
bezvýsledný,
f)
vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký
návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd
alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii, ani nebolo
vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm.
a) až e) zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Návrh na začatie alternatívneho riešenia
spotrebiteľského sporu je dostupný on-line na adrese:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-2.pdf
Tento reklamačný poriadok v plnom rozsahu nahrádza
predchádzajúci reklamačný poriadok.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1. 1. 2017.
Osoba poverená
vybavovať reklamácie:
Ing. Iveta Sivoková